Plan dnia
Plan dnia:
Prawidłowo rozplanowany dzień pomaga dzieciom nauczyć się nowych rytuałów.
Dzięki powtarzalności pewnych schematów w codziennym funkcjonowaniu poczują się
pewnie. Maluszki w ciągu dnia poznają świat używając wszystkich zmysłów, dlatego dążymy
do tego, aby dziecko uczyło się poprzez działanie i nawiązywało interakcje z rówieśnikami
w grupie. A przede wszystkim, aby pracowało w swoim tempie z odpowiednim wsparciem
opiekunów.
06:30 – 08:00
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, zabawa indywidualna i zespołowa, słuchanie czytanych utworów literatury dziecięcej, prace porządkowe.
08:00 – 08:15
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Sprzątanie sali. Czynności higieniczno–samoobsługowe, przygotowanie do posiłku.
08:15 – 08:45
Śniadanie. Ćwiczenie samodzielnego jedzenia.
08:45 – 09:00
Czynności higieniczne- mycie zębów.
09:00 – 10:00
Zabawy edukacyjne prowadzone z całą grupą. Rozwijanie różnorodnych aktywności dziecięcych: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej.
10:00 – 10:15
II śniadanie
10:15 – 10:50
Organizowanie sytuacji sprzyjającej dziecięcej aktywności: zabawy dowolne: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze; zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Przygotowanie do wyjścia na dwór. Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności.
10:50 – 11:00
Czynności higieniczne, przygotowanie do posiłku.
11:00 – 11:20
Obiad I danie- zupa, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
11:20 – 13:30 Odpoczynek na leżakach. Bajkoterapia- wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych: słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej.
13:30 – 14:00
Obiad II danie, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
14:00 – 15:00
Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, zabawy integrujące grupę. Sprzątanie sali. Czynności higieniczno- samoobsługowe.
15:00 – 15:20
Podwieczorek
15:20 – 17:00
Dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne, konstrukcyjne, indywidualne oraz rozwijające zainteresowania dzieci, ruchowe oraz zajęcia dodatkowe. Odbiór dzieci.
